Fenomén mikromomentů

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Fenomén mikromomentů

Fenomén mikromomentů byl představen již v roce 2015, ovšem ani v současné době nemá spousta malých i velkých společností jasno, jak je využít pro svůj business. Náš život je roztříštěn do mnoha chvil nebo momentů, které řídí náš život a díky kterým se rozhodujeme. Je to ráno uvařená káva, cesta do práce, pracovní přestávka u kávovaru, pracovní porada, cesta z práce a večerní život. Ať si to uvědomujeme nebo ne, ve všech těchto chvílích používáme náš mobilní telefon dost často.

U mikromomentů nejde přitom o pár námi strávených hodin na mobilním telefonu. Jde o mnohem více. Jde o systém, ve kterém žijeme. Jde o proces, jehož cílem je koupě produktu nebo zisk nejrůznějších informací. Jak to tedy celé funguje? To si řekneme právě zde.

TIP REDAKCE
Více času stráveném na mobilu a těžší psaní na něm nahrává spíše hlasovému vyhledávání, pro které se stále více vyplatí svoje stránky optimalizovat. Buďte o krok vpřed a připravte se na tento trend!

Český mobilní telefon a jeho využití

Google a Český statistický úřad zveřejnili v druhé polovině roku 2018 pár zajímavých dat o českém internetu a mobilním webu v Česku. Je nás 7 240 000 Čechů (nad 15 let), kteří jsou online. 81 % české populace starší 16 let používá internet pro soukromé účely. Ve světě je to jen 77 %. 53 % z nás používá mobil minimálně stejně často, jako používá počítač. Nejvíce využíváme vyhledávání, pak sociální sítě a online videa. 74 % české populace starší 16 let nakupuje online oproti světovému průměru 49 %. 1 ze 2 uživatelů očekává, že se web načte do dvou vteřin. Ideální doba načtení mobilního webu je 0,03 sekundy, pak je váš web out. Každá třetí objednávka je z mobilu. Co však z toho vyplývá? Jsme nároční, online jsme opravdu pořád a je potřeba toho využít. (Zdroj: 1.)

Mikromomenty jsou situace, ve kterých se uživatelé obracejí o pomoc ke svému mobilnímu telefonu. Jsou to rychlé, časové úseky, které činí v součtu 170 minut denně. Jsou to okamžiky, kterými si projdete až ke konečnému nákupu. Jsou to okamžiky, které tvoří náš život.

Každý z nás jistě někdy hledal cestu z hlavního města Prahy do Brna. Pro hledání přitom můžete využít Google Maps, které vám v nabídce najdou i společnosti, kde si můžete koupit jízdenku. Právě tyto firmy o vás v ten daný moment bojují a snaží se vás oslovit svoji nízkou cenou nebo nadstandardními službami.

Mikromoment hledání místa

Mnoho z nás hledalo na internetu v centru Prahy i hospodu nebo restauraci pro příjemný večer. Po zadání slova restaurace se vám ukáží ty nejlepší restaurace ve vašem okolí, které vás mají oslovit. Stačí jim přitom na to pouze pár vteřin. Zákazník se totiž rozhoduje velice rychle a uchvátí ho jen kvalitní nabídka, nízká cena a váš rychlý a přehledný web.

Určitě jste si jednou také kupovali televizi. Pro vyhledávání té nejlepší jste využili i svůj mobilní telefon, přes který jste se mohli dostat na webové stránky jednotlivých e-shopů s elektronikou. Výběr takovéto věci není otázkou deseti minut, ale zabere vám pár dní rozdělených do několika okamžiků. Během těchto okamžiků pátráte po své nové televizi ve vyhledávači Google nebo jste zasaženi remarketingovou reklamou. Ve finále si vyberete svoji novou televizi díky nízké ceně, kvalitnímu servisu, rychlým webovým stránkám nebo možnosti vyzvednou si televizi v blízkosti vašeho bydliště.

Na našich okamžicích tedy záleží, protože se během nich rozhodujeme o nákupu. Mobil kontrolujeme 170 minut denně a vždy něco hledáme. Buďte tedy připraveni jako firma k oslovení svých zákazníků. Jak to udělat, si ukážeme níže.

Mikromomenty, na kterých záleží

Momentů, během kterých se rozhodujeme, je spousta. Můžeme je ale rozdělit do čtyř kategorií, které ve finále rozhodují o tom, zda u nás zákazník nakoupí.

I want to know moment

Spotřebitel se v tomto okamžiku zatím nenachází v nákupním módu, ale prahne po informacích a vědomostech, které mu jako firma můžete nabídnout. Jeden příklad za vše:

Zákazník hledá na internetu svoji novou obuv. Protože má však problém s chůzí, rád by si koupil tu pravou zdravotní obuv. Obuv, která mu padne akorát na nohu, bude měkká, příjemná a bude vhodná pro dlouhodobé stání. Protože se však náš zákazník nevyzná v tomto oboru, musí si o obuvi, kterou hledá, něco nastudovat. To je příležitost pro vaši firmu prodávající obuv. Vložte na vaše stránky vlastnosti vaší obuvi. Přidejte detailní popis, co by měl zákazník vědět a body, dle kterých by si měl vybrat tu správnou obuv. Tu obuv, kterou nabízíte vy.

Priklad I want to know moment

I want to go moment

Spotřebitel je již v nákupním módu a rozhoduje se v něm spontánně a velice rychle. Zákazník se v okamžiku I want to go nachází, když pátrá po obchodě, restauraci nebo hotelu, kam by zašel. Využívá v těchto okamžicích nejenom Google Maps, ale využít může také Booking.com, Kiwi.com nebo další webové stránky. Opět jeden příklad za vše.

Zákazník touží po novém stromku na svoji zahradu. Neví ovšem o žádném zahradnictví, kde by mohl stromek koupit. Pomocí Google Maps lze toto změnit. Jednoduše si do vyhledávače zadá zahradnictví a na mapách se mu zobrazí ty nejbližší. Po kliknutí na dané zahradnictví si můžete najít také otevírací dobu, aby věděl, kdy si pro stromek může zajet. Může se dozvědět také telefonní kontakt nebo email, aby mohl do vaší firmy napsat, zda daný druh stromku vůbec máte.

Buďte tedy jako firma připravena i na tento moment – vytvořte si webové stránky, přihlaste se do Google Business a umístěte svoji firmu na Google Maps. Pokud bude spotřebitel hledat vaše služby, snadno je na internetu najde a lehce si k vám najde cestu.

I want to do moment

Spotřebitel je i v tomto momentu v nákupním módu. Spotřebitel v I want to do momentu pátrá po tom, jak něco opravit, vyrobit nebo uvařit. Hledá jednotlivé postupy, návody, rady a ke konci také obchod, ve kterém jednotlivé potřebné „komponenty“ sežene. Ukažme si to opět na jednom příkladu.

Zákazník touží po nových obkladech do koupelny, které si kvůli vysoké řemeslnické ceně hodlá udělat sám. V prvních okamžicích začne hledat na internetu, co všechno je pro obklady potřeba koupit. Začne hledat jednotlivé postupy, jak obklady v koupelně vyměnit. Podívá se také na inspiraci v Google obrázcích.

Mikromoment chci udělat

Buďte jako firma na tyto momenty připravena – nabídněte zákazníkovi informace, které potřebuje, nabídněte mu postup, jak si vlastní obklady udělat. Ukažte mu obrázky nejmodernějších koupelen, ze kterých získá inspiraci. Rád se pak bude na vaše stránky vracet a jednou, během dalších pár okamžiků, možná využije i vašich řemeslných služeb. Pokud jste velkoobchod, jistě se pak u vás zastaví pro zednické lepidlo nebo lžíci, kterou pro práci využije.

I want-to-buy moment

Tento moment pro vás představuje tu největší příležitost, ale zároveň představuje také největší hrozbu. Váš web musí být připraven nejenom rychlostně, ale musí být připraven také obsahově a systémově. Snadná cesta k nákupu je nutností, přehlednost v e-shopu je důležitá a veškeré informace o produktu musí být na vašich webových stránkách vidět. Zákazník chce totiž objednat produkt rychle, bez problémů a chce ho mít u sebe co nejdříve.

TIP REDAKCE
Bavilo by vás mít svůj e-shop, ale už ne řešit sklad a posílání zásilek? Zkuste dropshipping!

Cesta k nákupu je složitější

Výše uvedené momenty zákazníka jsou pro váš business klíčové. Zákazník si přitom nemusí projít jen jedním z nich, ale ve většině případů si projde všemi těmito momenty a to nejenom v jednom dni. O nákupu se může rozhodovat týdny a v každém momentu testuje vaši stránku, vaši nabídku a váš produkt, zda odpovídá jeho představám.

Zákazník si prochází ve většině případech všemi momenty. Jedním z prvních momentů je I want to do moment, kde se zákazník rozhoduje, co bude dělat a případně jak to bude dělat. Zákazník hledá na internetu nové výzvy, návody, nápady. Dopřejte mu je. Z tohoto momentu přejde zákazník na moment I want to know, kde vyhledává informace potřebné pro daný úkon, který chce provést. V dalším momentu I want to go bude hledat cestu, kde vaši firmu najde, kde sežene potřebné součástky pro uskutečnění svého snu. V posledním momentu I want to buy si koupí váš produkt a vy jako firma uspějete v konkurenčním boji se stovkou dalších společností. To vše je proces Google Moments, který můžete vidět níže.

Google mikromomenty vysvětleny ve videu

Závěr

Nyní máte všechny potřebné informace o mikromomentech. Počítejte s nimi při vytváření vašeho webu. Buďte na internetu a přizpůsobte svůj obsah a svoji reklamu mobilním telefonům. Mějte rychlé načítání stránek a mějte i samotnou stránku přehlednou. Na stránce mějte všechny potřebné informace nebo návody a prosím, založte si Google Business, aby vás zákazníci i na Google Maps našli. My zákazníci jsme náročnější než kdy dříve a chceme služby na míru. Rádi se dozvídáme nové věci, rádi se učíme a moc, opravdu moc rádi nakupujeme. Nechte nás tedy nakoupit u vás.

Přidat hodnocení

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..