jak si založit eshop na facebook marketplace

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Jak si založit eshop na Facebook Marketplace?

Chtěli byste provozovat e-shop, ale bojíte se, že byste ho nedokázali vytvořit a platit odborníky se vám nechce? Pak pro vás máme skvělý tip. Pokud s e-shopem teprve začínáte, vytvořte si ho na Facebook Marketplace. Zabijete tak dvě mouchy jednou ranou. Tvorba stránek je hračka a vytvoříte si tak skvělý prodejní kanál.

Komu se hodí e-shop na Facebook Marketplace?

E-shop na Facebooku poradíme všem, kdo si chtějí provoz e-shopu vyzkoušet a s prodejem po internetu začínají. Je vhodný pro e-shopy, které mají užší sortiment, už proto, že každý produkt musíte do e-shopu přidávat ručně. Specializované aplikace pro e-shopy totiž umožňují přidávat položky z tzv. feedů, tedy datových souborů. To Facebook neumožňuje. Nedokáže také automaticky zpracovávat skladové zásoby, takže musíte vše dělat „ručně“. Pro menší e-shopy, nebo pro toho, kdo prodává jen občas, je ale jako dělaný.

Jak to vypadá u nakupujících

Nakupování po Facebooku je v poslední době v kurzu. Facebook umožňuje také mezi produkty vyhledávat, velmi snadno je poptat a s prodávajícím se domluvit. Vše je jasné, rychlé a snadno dostupné. Facebook navíc umožňuje také lokální nákup. Uživateli stačí kliknout na položku Marketplace, aby se zobrazily nabídky z jeho nejbližšího okolí. Právě zacílení na místní komunitu dělá tento nástroj unikání. Mezi produkty lze pochopitelně také vyhledávat, lze zadat lokalitu, vzdálenost od ní, nebo nakupovat v určité kategorii produktů. Pokud uživatele nějaký produkt zaujme, stačí, pokud klikne na položku Zeptat se na podrobnosti. Facebook tak vygeneruje automatickou zprávu, na kterou prodávající může odpovědět a následně si tak mohou domluvit obchod se všemi podrobnostmi.

gamebrand facebook marketplace
Facebook Marketplace obchodu s herním příslušenstvím Gamebrand.cz – přehled produktů
gamebrand produkt detail
Facebook Marketplace obchodu s herním příslušenstvím Gamebrand.cz – detail produktu

Jak na to

Obchod na Facebooku můžete provozovat na firemní facebookové stránce. Pokud jste si takovou stránku založili, můžete na ní zobrazit kartu Obchod, která umožňuje vystavit vaši nabídku. Pokud tato karta není zobrazena, musíte ji nechat zobrazit v Nastavení stránky. Zde klikněte na položku Upravit stránku v levém seznamu. Dále pak klikněte na položku Přidat kartu a zvolte položku Obchod. Díky tomu se na vaší firemní stránce zobrazí záložka Obchod, kterou můžete dále upravovat. Po kliknutí na tuto záložku je vám nabízeno několik možností, mimo jiné to, zda umožníte lidem nakupovat tak, že vás budou oslovovat prostřednictvím zpráv, nebo zda je pro dokončení nákupu odešlete na jiný (váš) web. Pokud žádný takový nemáte, nechte zákazníky nakupovat prostřednictvím zpráv. Dále se zobrazí nabídka na konfiguraci vašeho e-shopu. Nejprve si volíte měnu, ve které budete obchodovat. Potom už můžete začít přidávat jednotlivé produkty.

Jak přidat produkt

Pro přidání produktu stačí kliknout na tlačítko Přidat produkt. Následně přidáte obrázek produktu, případně video, název a popisek produktu. Dále nastavíte, že je produkt skladem a také jeho viditelnost. Dále uvádíte u produktu také cenu. Zde najdete dvě kolonky. Jednak je to kolonka cena, kam uvádíte běžnou cenu produktu. Pokud je zboží ve slevě, pak můžete uvést cenu ještě do kolonky Prodejní cena.

facebook marketplace pridat produkt

Varianty produktů

Pokud jde o produkt, který má více variant, pak klikněte na položku Upravit možnosti. Facebook nabízí rozrůznění produktů podle několika různých vlastností. Je to například barva, střih, chuť, délka, materiál apod. Vyberte tuto jednu vlastnost a poté začněte psát její jednotlivé atributy. Tedy třeba u barvy černý, bílý, červený… Jednotlivý atribut se začlení do tabulky a vy k němu ještě určíte jeho cenu a také to, zda je produkt této vlastnosti na skladě. Pro ještě lepší prodejnost vašich produktů je vhodné je sdílet také na vaší zdi. I pokud si nikdo produkt nekoupí, ale bude o něm diskutovat, nebo mu udělí „lajk“, pak se zvyšuje šance na prodej produktu, neboť bude lépe zobrazitelný.

facebook marketplace možnosti produktu

Rozdělení do kolekcí

Pokud nabízíte produktů více, je výhodné je rozdělit do jednotlivých kolekcí. Zákazníci se tak budou na vašem e-shopu lépe orientovat. Na záložce Obchod klikněte na tlačítko Přidat kolekci. Následně se zobrazí soupis vašich produktů, který je na po vytvoření e-shopu uložen v kolekci Vybrané produkty. Klikněte na tlačítko Přidat kolekci, dále kolekci pojmenujte a vložte do ní produkty. Jednu z vašich kolekcí můžete označit jako Vybranou. Taková kolekce se zobrazí přednostně a bude mít více obrázků. Každý uživatel ale může mít jen jednu takovou sbírku.

Jak jste úspěšní?

Facebook nabízí nejrůznější analytické nástroje, díky kterým se dozvíte, jak se vaše prezentace líbí, kolik návštěvníků na ni zavítá apod. Tato data se dozvíte na záložce Přehledy a Nástroje pro zveřejňování. V sekci Přehledy získáte velmi důležitá data z položky Zobrazení stránky.

Jak e-shop propagovat?

Facebook pochopitelně žije z reklamy, a tak pro něj bude propagace vašeho obchodu stěžejní. Pro vás jako pro prodejce je ale důležité, že Facebook umí reklamu opravdu výhodně zacílit, takže se výrazně zvyšuje pravděpodobnost, že reklama osloví toho pravého kupujícího. Facebook navíc dokáže o kupujícím na vašich stránkách zjistit spoustu důležitých informací. Abyste se k těmto informacím dostali, je třeba si ve Správci reklam vytvořit tzv. Facebook pixel. To je javascriptový kód, díky kterému se dozvíte informaci o zákaznících, kteří si zboží přidali do košíku, ale už nedokončili objednávku, informaci o produktech, které si zákazníci zobrazovali a o dalších akcích, které zákazník na vašem e-shopu provádí. Vytvoření pixelu je na Facebooku vysvětleno krok za krokem, přesto bychom vám radili, aby se do jeho tvorby pustil někdo zkušenější.

Zdroje:
Použité obrázky – Vectors by Vecteezy

4.5/5 - (2 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..