SmartEmailing recenze a návody

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Recenze: Ovládněte e-mailový marketing se SmartEmailingem

Existuje nějaký způsob, jak by se dal ušetřit v e-mailingu čas a dala automatizovat rutinní práce? Určitě ano. A nemusíte přitom chodit daleko za naše hranice pro cizí nástroje. Jeden takový nástroj, SmartEmailing, u nás máme. Dnes si ho představíme a pokusíme se odpovědět na otázku: Dokáže vám SmartEmailing usnadnit práci?

Co je SmartEmailing?

SmartEmailing je český nástroj pro e-mailový marketing a vysoce efektivní automatizaci, ale také pro rozesílání SMS. S jeho pomocí budete snadno vytvářet, rozesílat a doručovat newslettery, transakční e-maily, akční nabídky nebo jiná, nejen marketingová sdělení. A také mnoho dalších možností automatizace, retenčních kampaní aj. pro zvyšování obratů a efektivní komunikace se zákazníky.

SmartEmailing recenze co to je
Představení nástroje SmartEmailing.

Tento e-mailový nástroj vám umožní efektivněji komunikovat se zákazníky. Efektivní komunikace spočívá zejména v personalizaci a segmentaci zákazníků. Ve zprávách můžete nastavovat různá oslovení a lépe tak cílit nabídku, která pak působí dojmem, že je šitá na míru konkrétní osobě. Díky segmentování kontaktů si můžete rozdělit zákazníky například podle jejich chování. Tím můžete každé skupině kontaktů poslat odlišnou nabídku.

Nástroj SmartEmailing obsahuje nejspíš vše, co se dá od profesionálního nástroje očekávat. U e-mailových kampaní můžete vytvářet A/B testy, ale také nastavovat autorespondery a triggery, které vám pomohou s automatizací e-mailingu na základě nastavených pravidel.

Se sběrem kontaktů vám pomohou v nástroji předpřipravené webové formuláře a dotazníky. V těch stačí pouze změnit texty a během pár minut můžete začít sbírat kontakty na vlastních webových stránkách.

Aby e-mailová komunikace působila profesionálně, je v nástroji připraveno mnoho vzorových šablon e-mailů pro různé události. Šablony jsou plně responzivní, aby se dokázaly zobrazit na všech chytrých zařízeních. 

Pokud se nespokojíte se vzorovými šablonami, máte se SmartEmailingem možnost sestavit si vlastní šablonu e-mailu pomocí uživatelsky přívětivého editoru, se kterým zvládne postavit e-mail profesionál i začátečník. Zkušení marketéři si mohou vytvořit vlastní e-mail pomocí HTML kódu.

Pro koho je SmartEmailing určený?

SmartEmaling najde využití všude, kde se pracuje s e-mailingovým marketingem, ale také kde je potřeba rozesílat velké množství jakýchkoliv zpráv. Není tedy omezený pouze na marketingové aktivity.

Se SmartEmailingem nezáleží na velikosti podnikání, ale spíše na velikosti databáze kontaktů. Mezi zákazníky nástroje patří velké korporace, střední i malé firmy, e-shopy a podnikatelé, kteří potřebují rozesílat e-maily nebo SMS zprávy většímu množství kontaktů.

Vlastně ani nezáleží na tom, zda jste zkušený marketingový specialista nebo začátečník. Služba se snaží vzdělávat a pomáhat svým klientům, jak je to jen možné. A to prostřednictvím blogových příspěvků, návodů a také webinářů. Brzy z vás proto může být e-mailingový profesionál.

SmartEmailing je robustní nástroj a také způsob, jak začít s e-mailovým marketingem a vytvářením efektivních kampaní, které vám zvýší prodeje a návratnost e-mailingového marketingu.

Kdo stojí za SmartEmailing?

SmartEmailing je e-mailový nástroj, který vznikl někdy na přelomu roku 2009 a 2010. V té době byl e-mailový marketing v České republice ještě v plenkách. A možná právě tento nástroj byl jedním z průkopníků e-mailingu u nás.

V současné době patří SmartEmailing pod společnost SmartSelling v jejímž čele stojí Kateřina Fišerová. Tato společnost provozuje další úspěšné nástroje jako například FAPI nebo Mioweb.

Nástroj SmartEmailing používá přes 13 000 firem a podnikatelů. Ti s jeho pomocí rozešlou v průměru 12 000 000 e-mailů za měsíc, díky kterým mohou zůstat ve spojení se svými zákazníky a prohlubovat tak své vztahy.

Hlavní vlastnosti a funkce nástroje

Na co si společnost SmartSelling u svých nástrojů potrpí, tak to je rozhodně uživatelská přívětivost. Ta je i u tohoto nástroje na vysoké úrovni. Díky intuitivnosti a přehlednosti administračního rozhraní se dokážete rychle zorientovat a najít správnou funkci, se kterou potřebujete pracovat.

SmartEmailing recenze hlavní vlastnosti
Administrační rozhraní nástroje.

Pro nováčky je určitě dobré, že je SmartEmailing v češtině, ale můžete si ho přepnout do slovenštiny nebo angličtiny, takže ho lze používat i v mezinárodních společnostech. 

Kromě dobré UX administrace (uživatelské přívětivosti) a multijazykové administraci čekáme od e-mailingového nástroje hlavně mnoho užitečných funkcí. A ty SmartEmailing skutečně má.

Za zmínku určitě také stojí možnost personalizace, se kterou už nebudete muset oslovovat všechny lidi stejně. Mimo personalizovaného oslovení můžete jednotlivým kontaktům posílat individuální texty.

A nakonec nesmí chybět statistiky a měření. V těch můžete tvořit automatizované reporty a také sledovat statistiky kampaní v přehledném administračním rozhraní.

Další vlastnosti a funkce si rozebereme podrobněji.

Automatizované kampaně

Automatizované kampaně za vás budou samy odesílat e-maily. Například návštěvník udělá nějakou akci jako je vyplnění formuláře pro odběr novinek. V tomto případě se e-mailová adresa zapíše do seznamu kontaktů a odešle se na ni e-mail. Automatizované kampaně umožňují také sofistikovanější možnosti nastavení. E-maily můžete posílat v určitých časových intervalech a s časovou prodlevou nebo naplánovat jejich odeslání například v den narozenin kontaktu.

Webové formuláře

Webový formulář je vlastně to nejdůležitější místo v e-mailingu, protože se přes něj většinou sbírají kontakty, se kterými se v kampaních pracuje. Dříve znamenalo vytvořené formuláře dlouhé debatování s programátorem. To s tímto nástrojem odpadá. V administraci s intuitivním editorem vytvoříte vlastní webový formulář, který vložíte do svého webu jako HTML nebo JavaScript kód.

SmartEmailing recenze webové formuláře
Editor webových formulářů.

Segmentace kontaktů

Segmentace kontaktů je způsob, jak vytvářet chytřejší e-mailové kampaně, které se už nebudou ztrácet v koších e-mailových schránek. Většina českých e-shopů dělá chybu právě ve špatné segmentaci zákazníků. Segmentace vám umožní rozdělovat kontakty například na muže a ženy, podle toho, co nakoupili, podle věku, podle města nebo například podle velikosti oblečení. Díky tomu můžete posílat cílenější nabídky, které si zákazníci rádi otevřou a přečtou.

SmartEmailing recenze segmentace
Vytváření segmentu ve SmartEmailingu.

A/B testování

Obchodní komunikace je hlavně o měření a zvyšování výkonu. Ve SmartEmailingu můžete vytvářet A/B testy, kterými změříte úspěšnost dvou a více kampaní podobného ražení. Po otestování vzorkového publika pak rozešlete nejúspěšnější kampaň ostatním kontaktům z databáze.

Ceník SmartEmailingu

Cenová politika SmartEmailingu je jednoduchá. Platí se za velikost databáze kontaktů, takže si z cenové nabídky mohou svůj cenový plán vybrat podnikatelé a firmy s menší databází kontaktů. Pro všechny cenové tarify jsou zpřístupněné veškeré funkce nástroje.

Smartemailing Cenik
Cena pro databázi s 10000 kontakty.

Cenu za svůj e-mailing zjistíte velice rychle. Táhlem jezdíte po stupnici a vyberete si cenový tarif, který se vám nejvíce hodí. Pokud zaplatíte za používání nástroje roční platbou, tak máte šanci získat velice štědré cenové zvýhodnění. To se pohybuje v závislosti na cenovém tarifu od několika stovek až po několik tisíců.

E-mailové šablony

Šablony jsou jednou z nejdůležitějších věcí z celého e-mailingu. Hezký design šablony dokáže zaujmout a vlastně i ovlivnit to, zda si e-mail někdo přečte nebo ho přetáhne do koše. Samozřejmě je to psáno s nadsázkou. Ve SmartEmailingu najdete 13 pěkný šablon, které stačí pouze poupravit a můžete je začít rozesílat.

SmartEmailing recenze emailové šablony
Vzorové šablony pro e-maily. Zdroj: SmartEmailing.

Šablony jsou pěkně rozdělené podle příležitosti nebo oboru použití. Na tom však moc nezáleží, protože je můžete s vizuálním editorem šablon rychle změnit na jakékoliv téma a obor. 

Proč vlastně používat e-mailové šablony? Je to jakýsi prvek atraktivity, který má za úkol upoutat příjemcovu pozornost, aby e-mail neskončil v koši. Také je to způsob, jak dostat strohý transakční e-mail do firemních barev a držet se takzvané corporate identity (jednotného barevného stylu).

Vlastní e-mailové šablony ve SmartEmailingu

Nástroj SmartEmailing má vlastní WYSIWYG editor (What You See Is What You Get) e-mailových šablon. S tím si dokážete pomocí připravených obsahových prvků (logo, texty, obrázky, videa, odkazy atd.) sestavit šablonu podle vlastních představ.

Profesionálové si mohou sestavit vlastní šablonu pro e-mailovou kampaň v HTML editoru. 

A pokud se nechcete pouštět do tvorby šablon pro e-maily sami, tak se vždy nabízí možnost objednat si šablonu na míru. To můžete udělat přímo v administraci přes jednoduchý formulář. Tato služba je samozřejmě zpoplatněna, protože je nad rámec poskytovaných služeb.

Propojení SmartEmailingu s dalšími službami a nástroji

Pomocí integrace můžete propojit například vaše CRM, web, účty na sociálních sítích a další stovky různých aplikací nebo nástrojů přímo s vaším účtem ve SmartEmailingu. V nástroji si můžete vytvořit vlastní API klíče (REST API v3). S jejich pomocí pak mezi sebou mohou komunikovat dvě různé aplikace. Například SmartEmailing a váš firemní CRM.

Nástroj SmartEmailing má ve svém rozhraní připravená napojení na služby Zapier a Integromat. S jejich pomocí se dokážete napojit na stovky aplikací bez nutnosti cokoliv programovat. Jak integrovat SmartEmailing do různých nástrojů se dozvíte v nápovědě

Spojit se můžete například:

Návod, jak vytvořit e-mailovou šablonu pro kampaň

Protože se mi sestavování e-mailových šablon ve SmartEmailingu opravdu líbí, tak si předvedeme, jak jednoduše lze takový e-mail připravit.

Výběr šablony

Začneme tím, že si vybereme jednu z připravených šablon. Já si vyberu šablonu Základní prázdná.

SmartEmailing recenze návod jak vytvořit emailovou šablonu část 1
Výběr šablony k editování.

Práce s editorem

Práce v editoru je intuitivní záležitost. Kamkoliv kliknu myší, tam se mi ukáže nějaká možnost pro další úpravy.

SmartEmailing recenze návod jak vytvořit emailovou šablonu část 2
Vkládání prvků do těla e-mailu.

Prvek vložíte do e-mailu tím, že na něj kliknete v seznamu prvků v pravé části obrazovky a potom si vyberete pozici, kam má být přidán. Pozice vhodné pro vložení prvku se zobrazí jako rámečky s ikonou se znakem +. Viz. obrázek výše.

SmartEmailing recenze návod jak vytvořit emailovou šablonu část 3
Práce s textem.

Práce s textem je podobná například formátování textu v textových editorech jako je MS Word nebo OpenOffice.

Sestavení vlastní e-mailové šablony

Já začnu sestavovat svoji šablonu tak, že nejprve smažu prvky, které v e-mailu nechci. Smažu vlastně skoro všechno, co základní šablona obsahovala.

SmartEmailing recenze návod jak vytvořit emailovou šablonu část 4
Smazání prvku z e-mailu.

Vložení loga

Teď začnu vkládat do e-mailu prvky, které tam chci mít. Takže začnu logem. Když si vyberu z nabídky logo, které chci v šabloně mít, tak se mi zobrazí pozice, kam ho mohu vložit. Samozřejmě ho dám na úvod zprávy.

SmartEmailing recenze návod jak vytvořit emailovou šablonu část 5
Vložení loga.

Když potom kliknu na logo, které se mi do e-mailu přidalo, tak se mi zobrazí další možnosti jeho nastavení. Tedy hlavně možnost změnit původní obrázek loga za vlastní.

SmartEmailing recenze návod jak vytvořit emailovou šablonu část 6
Změna loga.

Vložení obsahových prvků

WebhostingCentrum je IT magazín, takže pro mé potřeby budu do e-mailu vkládat prvky pro články. Ty do šablony přidám stejně jako logo. Původní texty jen vyměním za vlastní a strukturu šablony mám vlastně hotovou.

SmartEmailing recenze návod jak vyvořit emailovou šablonu část 7
Přidání článků do e-mailu.

Úprava a nastavení e-mailových prvků

Jednotlivé prvky můžete dále nastavovat a stylovat podle svých potřeb. Můžete nastavovat například odsazení, barvy, fonty nebo velikosti písma.

SmartEmailing recenze návod jak vytvořit emailovou šablonu část 8
Úprava prvku.

Náhled a kontrola e-mailu

Nakonec si můžete vytvořený e-mail zkontrolovat, jak bude vypadat na různých zařízeních. To je docela užitečná funkce, která vám pomůže vychytat některé mouchy, co vzniknou při editování.

Pro dokonalou kontrolu můžete e-mail rozeslat na 10 různých e-mailových adres. Například kolegům ve firmě s různými telefony a počítači. Tím se vychytají i ty nejmenší chyby, které mohou v e-mailové šabloně vzniknout.

SmartEmailing recenze finální e-mail
Finální e-mailová šablona pro kampaň.

Unikátní funkce kontroly antispamu v reálném čase

Padání do spamu je nepříjemný problém. Díky exkluzivní spolupráci SmartEmailingu s VirusFree (nejpřísnějším antispamem na českém trhu) se vás už ale nemusí týkat. Antispamovou kontrolu má SmartEmailing jako jediný nyní nasazenou přímo v aplikaci. Díky přímé integraci víte, ještě před odesláním e-mailu, hrozí-li e-mailu vyhodnocení za spam a nedoručení. Současně víte, na co se zaměřit a upravit. Antispam se neustále vyvíjí a učí. Ve SmartEmailingu máte dostupnou vždy aktuální verzi.

Jak tedy integrace antispamu VirusFree funguje?  Nejenže vám oznámí, s jakou pravděpodobností ne/skončíte ve spamu. Ale pokud taková hrozba vyvstane, systém poradí konkrétní opatření, jak tzv. spam skóre zlepšit a zvýšit šanci na doručení. Tento program tedy dokáže váš e-mail marketing výrazně posunout k lepšímu a na trhu v tomto nemá konkurenci. Používá totiž nejen světové antispamy, ale je přizpůsobený evropským jazykům (nejen angličtině).

Jak to funguje pro vás jako uživatele není zas tak důležité, ale pro fajnšmekry: Systém vyhodnocuje celou řadu ukazatelů, např. odhaluje tzv. znaky spamu (díky komponentům jako SpamAssassin, Rspamd a CRM 114), kontroluje blacklisty (IP adresy, domény…), hlídá technickou správnost (podpisy, platný SPF a DKIM…) atd. Vše je ovšem ještě daleko složitější, protože vždy záleží na kontextu daného e-mailu, a jeho odesílateli i chování příjemce. 

Klady a zápory SmartEmailing

Klady (+)Zápory (-)
+ Možnost hromadného posílání SMS - Trošku dražší služby.
+ Česká podpora.- Horší práce s obrázky.
+ Responzivní šablony e-mailů.
+ Možnosti A/B testování.
+ Pokročilé statistiky.
+ Disponuje API.
+ Automatizace.

Hodnocení a závěr

U SmartEmailingu stojí určitě za pochvalu jednoduché a velice intuitivní administrační rozhraní nástroje. Myslím si, že i začátečník v něm nebude dlouze tápat, ale dokáže rychle nastavit a odeslat svojí první e-mailingovou kampaň. A to nepřeháním.

Hlavní výtku bych měl určitě na cenu. Pokud to porovnám s cizí konkurencí, tak pak je SmartEmailing docela drahý. Ale zase to vyvažuje česká lokalizace, nápověda a podpora nástroje.

Když už mluvíme o češtině, tak na SmartEmailingu je skvělé, že umí skloňovat křestní jména i příjmení. Tahle nenápadná funkce v sobě skrývá velkou sílu při personalizování e-mailů. Ty pak znějí pro náš jazyk přirozeněji a tím dokáží čtenáře lépe zaujmout. 

No a pak jsou zde i mocné funkce jako A/B testování nebo segmentace, se kterou můžete lépe uspořádávat své kontakty. To vám zase pomůže s lepší personalizací a také se zvyšováním výkonu e-mailingu, který můžete ve SmartEmailingu docela jednoduše automatizovat. To vám může ušetřit dost práce. Co myslíte vy?

4.7/5 - (4 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..