Porovnani Shoptet Vs Shopify 1

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Srovnání Shoptet vs. Shopify

Váháte nad tím, na kterém e-shopovém řešení začít provozovat vlastní e-shop? V tomto článku jsme srovnali největší celosvětovou e-commerce platformu Shopify a největší českou e-shopovou platformu Shoptet. Porovnali jsme jejich nejdůležitější parametry, které vám pomohou s výběrem e-shopového systému.

Představení obou platforem

Shopify je celosvětová jednička na trhu krabicových e-shopových řešení. Tuto e-commerce platformu používá přes 4 806 000 e-shopů ve více jak 175 zemích světa. V České republice a na Slovensku používá Shopify téměř 2690 obchodů. Alespoň tato čísla uvádí server BuiltWith. O této platformě se můžete více dočíst v našem článku: Recenze Shopify.

Shoptet je českou jedničkou v poskytování pronájmu e-commerce řešení. U této služby si pronajímá e-shop přes 37 300 podnikatelů nejen z Česka a Slovenska. Všechny obchody běžící na této platformě mají souhrnný obrat přes 59 miliard Kč za rok. O této platformě se můžete více dočíst v našem článku: Recenze Shoptet.

Mezi hlavní výhody Shopify i Shoptet patří jednoznačně možnost rychlého spuštění e-shopu, který si dokáží uživatelé přizpůsobit na míru. A to bez znalosti programování. Ke spuštění obchodu na pronajímaném řešení nepotřebujete ani další technické znalosti jako je nutnost vyznat se v konfiguraci serveru nebo webhostingu, na kterém obchod běží. Také se nemusíte starat o bezpečnostní a vylepšovací aktualizace systému nebo o jeho zálohy. Toto vše je starost pronajímatele řešení.

Dalšími výhodami pronájmu krabicových e-shopů je jejich nízká pořizovací cena. Ta nedosahuje ani zlomku ceny vytvoření e-shopů na míru. Výhodou je také například možnost jednoduše propojovat tyto e-shopy s dalšími nástroji a službami třetích stran, které vám ušetří rutinní práci při odbavování objednávek nebo při zvyšování obchodního výkonu obchodu.

Základní parametry

Základní parametry obou platforem se výrazně liší. Nejlevnější tarif u Shoptet stojí téměř o polovinu méně než nejlevnější tarif u Shopify. Jenže, u Shopify není nejlevnější tarif omezený počtem produktů, které můžete v e-shopu prodávat. 

Platforma Shoptet nabízí malým obchodům používání jejich e-shopového řešení zdarma. Musí jim stačit prostor v e-shopu pro 10 produktů. K tomu mají navíc 23 doplňků, které jim umožní se propojit se srovnávači zboží jako Glami a Heureka a pod.

Shoptet Cena
Ceník balíčků Shoptetu.

Shopify je původem z Kanady. Nicméně, administrační rozhraní a také uživatelská podpora jsou dostupné i v českém jazyce. U Shoptetu je toto samozřejmostí, protože jeho původ je v České republice.

Shopify Cena
Ceník balíčků Shopify.
ShopifyShoptet
Nejlevnější tarif32 $/měsíc bez DPH (cca. 718 Kč/měsíc bez DPH)340 Kč/měsíc bez DPH
Nejdražší tarif399 $/měsíc) bez DPH (cca. 8 950 Kč/měsíc bez DPH)3970 Kč/měsíc bez DPH
Tarif zdarma?NeAno do 10 produktů
Nejlevnější tarif: počet produktůNeomezeně100
Nejdražší tarif: počet produktůNeomezeně50 000
Administrace v češtiněAnoAno
Podpora v češtiněAnoAno
Možnost dropshippinguAnoAno
GDPRNutno dokoupit doplněkAno
Jazykové mutaceAnoAno
Použití cizích měnAnoAno

Šablony vzhledu a design

Shopify nabízí v základu 12 odladěných šablon, Shoptet jich má v současné době 7 podporovaných z nové generace, a 4 nepodporované. Všechny šablony je možné okamžitě použít pro e-shop. Tyto šablony lze různě upravovat a nastavovat pomocí widgetů nebo drag&drop (chyť a pusť) editoru. S editorem si dokáže každý upravit rozložení stránek e-shopu. 

Pokročilejší uživatelé, se znalostí HTML, CSS, JS a v případě Shopify také se znalostí jazyku Liquid, mohou vzhled šablon v obou platformách upravovat téměř k nepoznání.

ShopifyShoptet
Počet šablon zdarma1211 (7 podporovaných z nové generace a 4 nepodporované)
Drag&drop editor šablonAnoAno
Úprava šablon pomocí HTML, CSS a dalšíchAnoAno

Platby

U obou platforem je možné nastavit možnosti platby dobírkou a bankovním převodem.

Shopify má v sobě přímo integrovanou platební bránu Stripe, 2Checkout, Checkout.com a mnoho dalších. Pokud budete chtít svůj Shopify e-shop propojit u nás s více známými platebními branami jako je GoPay nebo Comgate, tak na to musíte použít externího specialistu nebo službu. Vždy je však dobré se předem podívat do Shopify App Store, zda někdo již nenapsal plugin (rozšíření), který by vám chybějící funkcionalitu do obchodu přidal.

Shoptet vs. Shopify - Shopify platební brány
Některé z dostupných napojení na platební brány v administraci Shopify.

Shoptet umožňuje uživatelům využívat různé platební brány. V administraci e-shopu je připravené napojení na platební bránu Shoptet Pay. Pokud chcete používat jinou platební bránu jako je GoPay, Stripe, Comgate atd., tak si musíte dokoupit doplněk v tržišti s rozšířeními pro e-shopy Shoptet nebo si najmout externího specialistu nebo službu. Shoptet má připravenou databázi s prověřenými partnery a specialisty, kteří vám pomohou s nastavování e-shopu nebo s jeho marketingem.

ShopifyShoptet
DobírkaAnoAno
Bankovní převodAnoAno
Platební brányAnoAno
SplátkyAnoAno

Doprava

V přímých napojeních na české dopravce jednoznačně vyhrává platforma Shoptet. Váš e-shop může využívat asi téměř všech českých kurýrních společností a exportovat jim objednávky. Bez problému také můžete nechat zákazníky vybírat z výdejních míst některých doručovacích společností.

Shoptet Dopravci
Ukázka přímých napojení na dopravce v e-shopu Shoptet.

U Shopify můžete také využívat služeb všech dopravních společností, na které si vzpomenete. Přímých napojení však tolik není. Okamžitě se můžete jednoduše propojit se Zásilkovnou nebo společností DPD. Pro ostatní dopravce si musíte nechat naprogramovat rozšíření. Shopify má skvěle propracované API, takže s doděláním dalších rozšíření nebude mít šikovný programátor velkou práci.

V Shopify App Store zatím není rozšíření, které by vás dokázalo jednoduše spojit například s Českou poštou nebo s PPL. To však neznamená, že tyto společnosti nemůžete nastavit jako dopravce. To samozřejmě můžete, ale bez rozšíření budete muset například exportování objednávek řešit manuálním způsobem.

Existence přímého napojení na vybrané dopravce u Shopify a Shoptet.

ShopifyShoptet
Česká poštaNeAno
PPLNeAno
ZásilkovnaAnoAno
DPDAnoAno

Propojení se službami třetích stran

Shopify je největší e-commerce platforma na světě. Tím získává výhodu před platformou Shoptet. Na Shopify se přirozeně zaměřuje mnoho vývojářů, protože je na této platformě velká poptávka po různých rozšířeních. Těch je v současné době k dispozici přes 8000 a můžete si je prohlédnout v Shopify App Store.

Shopify App Store
Ukázka Shopify App Store.

Svůj Shopify e-shop snadno propojíte s mnoha nástroji a službami třetích stran. Je však nutné podotknout, že některá rozšíření jsou zpoplatněna. Jako třeba doplněk na propojení s účetními systémy. 

Shoptet je největší česká e-shopová platforma. Ta sice nemá v nabídce tisíce propojení, ale stejně by vám zde nemělo nic chybět. Shoptet má aktuálně 338+ doplňků. Jednoduše se propojíte se srovnávači zboží, marketingovými nástroji, účetním software atd.

Shoptet Doplnky
Ukázka doplňků pro napojení na třetí strany (dostupné v nejdražším balíčku).

Obě platformy tedy snadno propojíte se službami třetích stran. Ty vám pomohou s vedením statistik, se zvyšováním výkonu e-shopu nebo třeba s nasazením affiliate softwaru (provizního systému). O jednom takovém si můžete přečíst i u nás v článku: AffilBox vám pomůže s budováním online impéria.

ShopifyShoptet
Vlastní APIAnoAno
Možnost vkládat HTML kódAnoAno
Napojení na účetní systémyAno za poplatekAno
Marketingové nástrojeAnoAno

Závěr

Obě platformy jsou takzvané krabicové e-shopy, které vám usnadní spuštění a provoz vlastního internetového obchodu. 

Dalo by se říct, že Shoptet je nejspíš lépe připravený pro provoz v České republice. Aby také ne, když je to česká e-commerce platforma. Díky jazykovým mutacím nebudete mít problém s e-shopem vyrazit i za hranice naší země.

Shopify je lépe vybavený pro zahraniční trhy. Je to dáno tím, že je tam pro něj více možností. To však neznamená, že byste v naší zemi nemohli provozovat e-shop na této platformě. To právě naopak. Klidně můžete začít s prodejem u nás a pak vyrazit dobývat globální trhy.

Cílem tohoto článku nebylo získat absolutního vítěze, ale měl vám připravit ucelený přehled důležitých parametrů daných e-shopových systémů. Jaké nakonec zvolíte řešení záleží zejména na vašich preferencích.

4.8/5 - (11 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..