E-shop platformy

Naše webové stránky obsahují odkazy na partnerské weby. Pokud se prokliknete z našich stránek na stránky partnera a tam si zakoupíte jeho služby, obdržíme za zprostředkování provizi (Zjistit více informací). Tato forma spolupráce nijak neovlivňuje objektivnost našich recenzí. Každým nákupem přes proklik z našich stránek podpoříte naši redakci, abychom i do budoucna mohli tvořit kvalitní a užitečný obsah. Ďekujeme.

Důležité upozornění Všechny naše články píšou skuteční lidé. Nejsou to umělé texty od stroje.


WordPress Hero

Nejlepší e-shop platformy

Přinášíme vám přehled nejlepších krabicových řešení pro e-shopy. Najdete v něm ryze české, ale i zahraniční platformy, které nabízí pronájem e-shopu a hlavně seznam jejich předností a funkcí, kterými vám ulehčí podnikání s elektronickým obchodem.

TIP REDAKCE
Pokud máte zájem jen o webové stránky, prohlédněte si, které jsou ty nejlepší editory pro vytvoření webových stránek.

Nejlepší zahraniční e-shop platformy

Shopify Logo

Shopify.com

Shopify je pravděpodobně nejznámější globální platforma pro e-shopy. A není se čemu divit. Seznam výhod a kladů, který uvidíte dále, je opravdu dlouhý. A to zdaleka není vše, protože jsme se omezili na ty podstatnější vlastnosti, aby váš náš seznam nepřestal nudit hned na začátku.

Kromě nich je možné Shopify rozšířit o další funkčnost použitím aplikací 3. stran a hlavně vyrobením vlastních aplikací (skriptů). Tím je možné ošetřit okrajové případy, kdy by vám přece jenom v jeho funkcionalitě něco chybělo.

Na našem webu si můžete také přečíst porovnání Shopify se Shoptetem.

Recenze

Klady a zápory Shopify.com

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr ze 70+ moderních šablon - lokalizace šablon do češtiny úpravou překladů v .json souborech šablony
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
- fixní měsíční i transakční poplatky
+ lokalizace editoru, nápovědy i podpory i v českém jazyce- chybí podpora EET
+ Shopify academy - kurzy jak pracovat se Shopify zdarma
+ 2+ účty pro zaměstnance a spolupracovníky
+ skladový systém pro 4+ fyzických poboček
+ skenování čárových kódů produktů pomocí Shopify mobilní aplikace
+ šablony lze přeložit do češtiny
+ import/export produktů, zákazníků a skladových zásob
+ odkazy do relevantních sekcí nápovědy z administrace
+ analytické nástroje (statistiky + možnost je exportovat)
+ marketingové nástroje (možnost vytvářet a spravovat kampaně)
+ propojení na další prodejní kanály (Facebook, Instagram, POS, atd.)
+ externí aplikace (pluginy) pro rozšíření funkčnosti
+ možnost upravit funkčnost privátními aplikacemi na míru díky Shopify API

Bigcommerce Logo

BigCommerce.com

BigCommerce je platforma jak pro existující velké e-shopy, které chtějí přejít na robustní systém, tak i pro podnikatele, kteří se svými e-shopy teprve začínají nebo nemají hned ambice na obrovské obraty. Pokud patříte do té druhé kategorie, tak vás bude zajímat varianta s názvem BigCommerce Essentials.

Tak jako u jiných krabicových e-shopů z našeho seznamu s ním nemůžete šlápnout vedle. Je zcela zřejmé, že elektronický obchod neberou na lehkou váhu a vývoji věnovali spoustu energie. A proti svým konkurentům na celosvětovém trhu nabízí za stejné funkce lepší cenu.

Recenze

Klady a zápory BigCommerce.com

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr ze 130+ moderních šablon- chybí lokalizace editoru, nápovědy i podpory v českém jazyce
+ neomezený počet účtů pro zaměstnance a spolupracovníky- lokalizace šablon do češtiny úpravou překladů v .json souborech šablony
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
- chybí podpora EET
+ až 110+ šablon podporujících Google AMP
+ import/export produktů, zákazníků a objednávek
+ odkazy do relevantních sekcí nápovědy z administrace
+ analytické nástroje (statistiky)
+ marketingové nástroje (segmentace, blog, newslettery, atd.)
+ šablony lze přeložit do češtiny
+ externí aplikace (pluginy) pro rozšíření funkčnosti
+ možnost přidat e-shop do existující WordPress stránky pomocí pluginu
+ DDoS ochrana, upozornění na možné zneužití
+ možnost editovat soubory šablony (HTML kód, CSS) a prohlížet Javascript
+ možnost upravit funkčnost vlastními skripty a využít různé API

Wix Logo

Wix.com

E-shopové řešení od známého editoru webových stránek Wix má název WixStores. Je to vlastně jen jedna z mnoha aplikací, pomocí kterých je možné funkcionalitu e-shopu do webových stránek na Wixu přidat. Narozdíl od ostatních je tato aplikace výtvorem programátorů platformy Wix a ne externích firem. Dalšími aplikacemi s online obchodem pro Wix jsou například Online Store, eCommerce, Etsy shop, Simpl-e-Commerce a Wix Art Store. Ve výčtu kladů a zaprorů níže ale najdete jenom vlastnosti WixStores.

Přestože byl doteď zjevně hlavním zaměřením Wixu editor webstránek, je WixStores jednoduchou a efektivní možností e-shop do stránek přidat. A navíc Wix do rozšiřování funkcionality e-shopu neustále investuje a pracuje na nových funkcích. Důkazem je i to, že je editor velmi slušně přeložen i do češtiny a to Česko pravděpodobně nepatří mezi největší světové trhy pro e-shopy. Stránky nápovědy bohužel do češtiny přeloženy nejsou, takže angličtina nebo jiný velký světový jazyk se vám při nastavování Wix obchodu jistě hodí.

A jak je na tom Wix v porovnání například s Webnode? Dozvíte se zde.

Recenze

Klady a zápory Wix.com

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr z 80+ moderních šablon- chybí lokalizace nápovědy i podpory v českém jazyce
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
- nelze editovat stávající HTML a CSS kód šablony
+ drag & drop editor
- chybí podpora EET
+ lokalizace editoru i v českém jazyce
- zatím chybí funkcionalita pro zákaznické recenze produktů
+ analytické nástroje (statistiky)
+ neomezený počet účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ import/export produktů a export objednávek
+ mobilní aplikace pro správu e-shopu
+ marketingové nástroje (blog, sociální sítě, chat, newslettery, atd.)
+ šablony lze přeložit do češtiny
+ interní i externí aplikace (pluginy) pro rozšíření funkčnosti
+ možnost upravit funkčnost vlastními skripty a využít různé API

TIP REDAKCE
Usnadněte svým zákazníkům nakupování a umožněte jim provádět platbu také přes platební bránu. Tento způsob placení je výhodný také pro majitele e-shopů, protože dobírka i placení převodem mají své nevýhody. Pomůžeme vám vybrat tu nejlepší platební bránu, více informací najdete v článku Porovnání 15+ platebních bran pro české a slovenské eshopy.
Webnode Logo

Webnode.cz

Může se zdát, že funkcionalitou e-shopu Webnode nad konkurencí nevyniká až tak, jako je tomu u jejich programů pro tvorbu webových stránek. Nicméně je jeho řešení dostačující k vytvoření použitelného a pohledného e-shopu, který prodává. Ostatně je to pravděpodobně schválně, protože dle nejnovějších znalostí oboru User Experience (UX) záměrem Webnode není co nejvyšší počet funkcí a prvků, nýbrž pravý opak. Jejich snahou je zjednodušit vše na naprosté minimum toho co zákazníci skutečně potřebují a mít co nejméně toho, co je rozptyluje a odvede od záměru nakoupit.

Po zaregistrování do Webnode.cz má uživatel přístup k programu editoru webových stránek s názvem Free, u kterého má taky možnost založení stránek e-shopu. I když může, jak již název napovídá, zdarma zkoušet funkce a přidávat produkty, pokud chce přijímat objednávky musí přejít na jeden ze dvou placených programů. Tarif Free tedy lze u e-shopu použít jenom na katalog produktů.

Přečtěte si porovnání Webnode s Wix.

Recenze

Klady a zápory Webnode.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr z 15+ moderních šablon- chybí podpora EET
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení- v novém editoru nelze editovat kód šablony
+ přijatelná cena placených tarifů
+ lokalizace editoru a podpora i v českém jazyce
+ možnost využít 20+ emailových účtů
+ možnost dalších účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ exportní feedy (Heureka, Pricemania, atd.)
+ analytické nástroje (statistiky prodeje, měření konverzí)
+ import produktů
+ možnost 2+ jazykových verzí webu
+ možnost vložit HTML kód
+ import produktů, export objednávek a zákazníků
+ kontaktovat podporu lze přes telefon, kontaktní formulář nebo e-mail

Hostinger Logo

Hostinger.com

Služba pro tvorbu e-shopu byla původně provozována spolu s nástrojem pro tvorbu webu pod názvem Zyro, v roce 2023 došlo k jejímu přenesení přímo pod Hostinger Website builder, kde ji najdete jako Hostinger Online Store Builder.

Uživatelsky velmi příjemná platforma nabízí možnost vytvoření plně funkčního a All-in-One e-shopu, ale také blogu, prezentačního webu firmy či jiného typu vlastních webových stránek. Hostinger.com využívá metodu drag&drop (chyť a pusť), kdy jednoduše přesouváte jednotlivé prvky webu tam, kde je chcete mít, a díky tomu je tato služba ideální i pro začátečníky s nulovými znalostmi programování. Využít můžete také širokou škálu již předpřipravených šablon.

Zabudované nástroje pro SEO vám pomohou přilákat nové zákazníky a velkou výhodou této platformy je rovněž možnost exportovat již existující webové stránky, které pak jednoduše v editoru doupravíte.

Recenze

Klady a zápory Hostinger.com

Klady (+)Zápory (-)
+ jednoduché a intuitivní rozhraní editoru- oproti konkurenci je zde málo doplňků a propojení na jiné služby
+ dostatečně velký počet předpřipravených šablon vzhledu- e-shop lze založit až u tarifu Online Store
+ propojení s databází bezplatných obrázků- chybí čeština a slovenština
+ drag & drop editor s vodícími mřížkami
+ u vyšších tarifů možnost vkládat HTML do stránek

Mozello Logo

Mozello.cz

Kromě editoru webových stránek Mozello tato firma nabízí taky Mozello e-shop. U něho je na první pohled zřejmé, že je soustředěn na jednoduchost a čistý design bez přílišných komplikací. Pro profesionály to může být nevýhoda. Ale podnikatelé, kteří chtějí prodávat jenom menší počet produktů nebo testovat svý nápady, jistě ocení možnost mít pro menší počet položek e-shop zdarma a vyhnout se příliš složitému nastavování.

Tak jako u webových stránek, i e-shop je možné velmi snadno nachystat na multijazyčnost a jednoduše vše přeložit do vícero jazyků. To je vlastnost, kterou se mnoho krabicových e-shopů ani z našeho seznamu těch nejlepších pochválit nemůže.

Recenze

Klady a zápory Mozello.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ je ZDARMA- chybí nápověda
+ výběr ze 45+ moderních šablon- podporu lze kontaktovat jenom e-mailem
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
- chybí lokalizace stránek, editoru i podpory v českém jazyce
+ příjemná cena placených plánů
- nelze editovat stávající kód šablon
+ lokalizace editoru i v českém jazyce
- chybí možnost účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ možnost snadno vytvářet jazykové mutace
+ základní marketingové nástroje (blog, odkazy na sociální sítě)
+ možnost přidávat HTML, CSS a Javascript kód

Shift4shop Logo

Shift4Shop.com

E-commerce platforma Shift4Shop.com vznikla z 3dcart.com, které si získalo svou oblibu u mnoha zákazníků. Současný Shift4Shop je cloudová platforma pro provoz e-commerce projektů, kde můžete prodávat cokoliv bez starostí o technické zázemí. O to se stará sama platforma. Vy si pomocí editoru snadno vytvoříte e-shop podle vlastních představ a staráte se jen o své podnikání.

Platforma se svými funkcionalitami může srovnávat se Shopify, ale s tím rozdílem, že vás provoz obchodu nic nestojí. Tedy za předpokladu, že máte za měsíc obrat minimálně $500 s využitím Shift4 payments. Bohužel je tato nabídka v současné době dostupná pouze obchodníkům z USA.

Shift4 payments mohou vyjít na naše poměry docela draho – 2.9 % plus $0.30 za transakci. Je ale pravda, že vám odpadá platba za provoz platformy, jejíž výše se obvykle pohybuje v rozmezí $30-$400 měsíčně.

Klady a zápory Shift4Shop.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ Funkce srovnatelné se Shopify- Výhodné především pro US obchodníky
+ Editor pro úpravu e-shopu
- Potřeba obratu minimálně $500 měsíčně
+ Upsell a cross-sell

Volusion Logo

Volusion.com

Dalším silným hráčem na poli software pro e-shopy je Volusion.com. Kromě spousty standardních funkcí nabízí také například mobilní aplikaci pro ovládání e-shopu odkudkoliv a jako jeden z mála taky vestavěnou možnost affiliate marketingu. Pokud tedy máte zájem využít tuto formu výkonnostního marketingu, nebudete ji muset složitě implementovat.

Klady a zápory Volusion.com

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr z 10+ moderních šablon- chybí podpora EET
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení- při překladu je nutné některé grafické prvky a tlačítka upravit graficky a nahrát přes FTP
+ analytické nástroje (statistiky + možnost je exportovat)- chybí lokalizace editoru, nápovědy i podpory v českém jazyce
+ možnost dalších účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ import/export mnoha druhů dat (produktů, zákazníků atd.)
+ mobilní aplikace pro správu e-shopu
+ marketingové nástroje (newslettery, sociální sítě atd.)
+ napojení na služby 3. stran
+ možnost upravit funkčnost vlastními skripty s využitím Volusion API
+ možnost editovat soubory šablony (HTML kód, CSS a přidávat JavaScript)
+ podpora affiliate marketingu (pro vás jako inzerenta)

Nejlepší české a slovenské e-shop platformy

Shoptet Logo Small

Shoptet.cz

Shoptet se pyšní titulem jedničky na českém trhu platforem internetových obchodů, kterou se stal v roce 2016 prolomením hranice 9900 internetových obchodů. Dle jejich čísel, ale v růstu stále pokračují a v roce 2018 měli již vyše 15000 klientů. Platforma obsahuje propracovaný systém doplňků, které umožňují rozšířit již tak bohatou funkcionalitu základních balíčků.

Pro zajímavost jsme pro vás připravili také porovnání Shoptetu se Shopify.

Recenze

Klady a zápory Shoptet.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ je ZDARMA- editace šablony sice je možná, ale jenom barevností a obrázky a ne rozvržením
+ výběr z 8+ moderních šablon- nelze editovat stávající HTML a CSS kód šablony
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
+ přijatelná cena
+ lokalizace editoru a podpora i v českém jazyce
+ kontaktovat podporu lze přes telefon, kontaktní formulář nebo e-mail
+ možnost nastavit remarketing
+ propojení s účetními systémy (Pohoda, Money S3, iDoklad, iÚčto)
+ exportní feedy již v základu (Zbozi.cz, Heureka, Glami, atd.)
+ možnost spravovat více skladů s produkty
+ výukový program Shoptet školka
+ analytické nástroje (statistiky)
+ odkazy do relevantních sekcí nápovědy z administrace
+ import/export mnoha druhů dat (produktů, objednávek, zákazníků atd.)
+ možnost indikace kvality zákazníků (označit kvalitní nebo rizikové zákazníky)
+ bezplatné napojení na EET
+ pokladní software s EET pro kamené prodejny
+ do záhlaví a zápatí šablony lze vkládat HTML kód
+ podpora affiliate marketingu (pro vás jako inzerenta)
+ marketingové nástroje (blog, newslettery, sociální sítě, online chat atd.)
+ SMS brána díky doplňku SMS upozornění
+ možnost dalších účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ možnost využít emailové účty (počet dle tarifu)
+ propojení s dropshippingovou platformou Dropshipping.cz
+ 7 možných jazyků e-shopu (ale zákazník mezi nimi nemůže přepínat)
+ rozšiřující doplňky

Upgates Logo

UPgates.cz

Krabicové řešení UPgates od české společnosti EVici webdesign s.r.o. si své sily může proměřovat s těmi nejlepšími světovými konkurenty. Co se týče funkcí by nemělo chybět nic podstatné a i kdyby se přece jenom něco našlo, součástí jejich platformy je obchod, kde je možné dokoupit doplňky od 3. stran nebo si nechat naprogramovat funkce nebo grafiku na míru. Navíc jejich cenová politika je nastavena v závislosti od počtu produktů v e-shopu a tedy všechny funkce až na multijazyčnost má zákazník k dispozici už od nejlevnějšího tarifu. I začínající e-shop tak má přístup ke spoustě napojení a například netradiční funkci pro zaznamenání všeho podstatného ohledem obchodního případu.

Recenze

Klady a zápory UPgates.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr ze 70+ kombinací šablon a témat- lze max. 50000 produktů, ale pouze v rámci nejvyššího tarifu
+ možnost grafiky na míru
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
+ kvalitní a relevantní nápovědy přímo v administraci
+ napojení na EET v ceně
+ odkazy do relevantních sekcí nápovědy (Průvodce) z administrace
+ import/export produktů, zákazníků kategorií a objednávek
+ export textů (článků, aktualit)
+ propojení s účetními systémy (Pohoda, Money S3, Fakturoid, atd.)
+ možnost upravit funkčnost vlastními skripty a využít různé API
+ napojení na velký počet služeb 3. stran
+ analytické nástroje (reporty, statistiky)
+ marketingové nástroje (live chat, blog, newslettery, ankety atd.)
+ kromě češtiny platforma nabízí libovolný počet dalších jazykových mutací se 2 předpřeloženými jazyky
+ Marketplace s externími aplikacemi (pluginy) pro rozšíření funkčnosti
+ možnost editovat soubory šablony (HTML, CSS) a přidat Javascript
+ srovnávač produktů
+ podpora dropshippingu (napojení na dodavatele)
+ kontaktovat podporu lze přes telefon, kontaktní formulář nebo Skype
+ neveřejné stránky přístupné pouze pro vybrané zákazníky
+ funkce pro přehled v detailech, dokumentech a historii obchodních případů

Eshoprychle Logo

Eshop-rychle.cz

Česká platforma eshop-rychle.cz patří k jedním z největších hráčů na domácím trhu. Z mnoha šablon, které nabízí je jedna výjimečná. Je to šablona řady 4.0 do které eshop-rychle zainvestoval přes 1,5 milionu Kč. Šablona byla vyladěna z pohledu user experience tak, aby hlavně co nejlépe konvertovala. Proti šablonám starších generací nabízí například štítky, přehlednější objednávkový proces včetně upsellingu, hover efektu košíku a podobně.

K dlouhému seznamu funkcí e-shopu patří také denní automatická záloha dat, možnost manuální zálohy před většími úpravami obchodu nebo zvýhodněné podmínky jedné z podporovaných platebních bran.

Recenze

Klady a zápory Eshop-rychle.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr ze 100+ moderních šablon- editace šablony sice je možná, ale jenom barevností a obrázky a ne rozvržením
+ přijatelná cena- nelze editovat stávající HTML a CSS kód šablony
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení- v tarifu Startup automatické generování feedů jenom 1 za 14 dní
+ lokalizace editoru a podpora i v českém jazyce- garance bezproblémového chodu e-shopu pouze do 40000 produktů
+ kontaktovat podporu lze přes telefon, kontaktní formulář, chat nebo e-mail
+ do šablony lze vkládat HTML a CSS kód
+ propojení s účetními systémy (Pohoda, Money S3 a Ekonom)
+ integrovaná funkcionalita pro EET
+ pokladní systém pro kamennou prodejnu s EET
+ exportní feedy již v základu (Zbozi.cz, Heureka, atd.)
+ import/export produktů, export produktů, uživatelů a objednávek
+ marketingové nástroje (blog, newslettery, sociální sítě, online chat atd.)
+ možnost přihlášení zákazníků pomocí Moje ID
+ integrovaná SMS brána
+ možnost nastavit personalizaci a remarketing
+ analytické nástroje (statistiky)
+ možnost využít 5+ emailových účtů
+ výukové příručky a videa pro ziskový e-shop
+ možnost dalších účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ šablony lze přeložit do jiných jazyků

Simpleshop Logo

SimpleShop.cz

Český produkt SimpleShop není klasický e-shop, ale spíše, jak to jeho autoři nazývají, prodejní formulář. Nepočítejte tedy rozsáhlé řešení pro prodej stovek produktů s katalogem, kategoriemi atd., nýbrž s jednoduchým způsobem jak do svých stránek vložit možnost prodávat téměř vše. A když píšeme vše, myslíme tím samozřejmě fyzické produkty, ale i e-booky, knihy, kurzy, semináře, školení, členství, vstupenky, vouchery, audio/video, webináře a služby.

Pro tyto méně tradiční typy produktů nabízí SimpleShop spoustu vychytávek, třeba automatické zabezpečení e-booku ve formátu PDF sloužící k znesnadnění jeho kopírování a sdílení. Nebo generování vstupenek a zároveň jejich snadnou kontrolu. Zároveň vám nabídne vše co pro prodej potřebujete i po byrokratické stránce: správné nastavení plateb do zahraničí s ohledem na danění, vložení obchodních podmínek atd.

Tento nástroj je skutečně netradiční a podstatně odlišný od jiných krabicových řešení. V orientaci a rychlém startu prodeje však pomůžou kvalitní nápovědy a videonávody, takže i pokud jste zvyklí na jiné nástroje bude díky nim rozjezd rychlý a jednoduchý. Tento prodejní nástroj proto můžeme doporučit na vyzkoušení všem freelancerům, začínajícím podnikatelům, nebo těm, co chtějí prodávat hlavně méně obvyklé typy produktů a služeb.

Recenze

Klady a zápory SimpleShop.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ responzivní formuláře, optimalizované pro mobilní zařízení
- není možnost katalogu produktů
+ přijatelná cena
- nelze editovat stávající kód šablon stránek a formulářů
+ export faktur, dokladů, kontaktů a objednávek
- není možnost pro zákaznické recenze produktů
+ analytické nástroje (přehledy, statistiky)
+ napojení na marketingové nástroje (Google Ads, Facebook reklama, Sklik, atd.)
+ 4 jazyky formulářů (čeština, slovenština, angličtina a němčina)
+ možnost vkládání prodejních formulářů do existujících webstránek
+ WordPress plugin pro ještě snadnější vložení prodejního formuláře do WP stránek
+ možnost vložit do stránek a formulářů CSS a Javascript
+ kvalitní nápověda a videonávody v češtině
+ kontaktovat podporu lze přes e-mail, telefon a kontaktní formulář
+ možnost akceptovat platby v kryptoměně Bitcoin, přes PayPal a mnoho dalších metod
+ automatické doručování virtuálních produktů zákazníkům
+ umí zabezpečit e-booky proti snadnému kopírování a sdílení
+ vytváření faktur i v cizích jazycích a měnách
+ napojení na 7+ e-mailingových nástrojů
+ možnost prodávat produkt v jakékoliv měně
+ projektové identity pro vizuální rozlišení faktur, prodeje a e-mailů pro jednotlivé projekty stejné firmy
+ párování plateb s objednávkami pro většinu bank v ČR
+ možnost automatické kontroly vstupenek (i přes mobil a tablet aplikací SimpleTicket)
+ bezplatné napojení na EET
+ možnost vytvořit placené členské sekce ve WordPressu a na Miowebu
+ možnost přidávat CSS, Javascript a jiné kódy do formuláře a stránky produktu
+ Projektové identity pro vizuální rozlišení faktur, prodeje a e-mailů pro různé projekty/značky stejné firmy

Webareal Logo

Webareal.cz

První věc, co nás překvapila při testování e-shopu od Webareal.cz bylo trochu nemoderní uživatelské rozhraní. Druhá, o dost závažnější, byl vzhled vygenerované stránky. Byla totiž bez jakýhokoliv grafického designu, jakoby bez šablony. Teprve po zoufalé snaze dostat do obchodu jednu z moderních responzivních šablon prezentovaných na jejich domovské stránce jsme zjistili, že jsme se omylem přihlásili do staré administrace.

V nové administraci to již byl zcela jiný příběh. Zde vše vypadalo tak, jak se na moderní e-shop z 20. let 21. století sluší. Tedy líbivý design a spousta funkcí. A když se vám zdá, že jste již objevili všechny, zjistíte, že jich je ještě víc. Možnostmi e-shopu Webareal.cz se v našem seznamu nikdo jiný nevyrovná. Alespoň prozatím.

Recenze

Klady a zápory Webareal.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ je ZDARMA- nelze editovat kód šablony
+ výběr ze 20+ moderních šablon
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
+ příjemná cena
+ lokalizace editoru a podpora i v českém jazyce
+ možnost nastavit personalizaci a remarketing
+ propojení s účetními systémy (Pohoda, Money S3 a Ekonom)
+ exportní feedy již v základu (Zbozi.cz, Heureka, atd.)
+ funkce Společný sklad produktů pro více e-shopů v 1 administraci
+ analytické nástroje (statistiky)
+ import/export mnoha druhů dat (produktů, objednávek, zákazníků atd.)
+ možnost označit nespolehlivé zákazníky, kteří nepřebírají zásilky
+ bezplatné napojení na EET
+ pokladní systém Kasareal s EET pro kamennou prodejnu
+ marketingové nástroje (blog, newslettery, sociální sítě, online chat atd.)
+ možnost přihlášení zákazníků pomocí Moje ID
+ integrovaná SMS brána
+ kvalitní a relevantní nápovědy přímo v administraci
+ výukový program Webareal Academy
+ možnost upravit funkčnost vlastními skripty s využitím Webareal API
+ možnost dalších účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ propojení s dropshippingovou platformou Dropareal
+ možnost využít služby fulfillmentu od Webarealu
+ kromě češtiny platforma nabízí 7 dalších jazykových mutací s místní technickou podporou a napojením na lokální služby
+ generování QR kódu s odkazy do e-shopu pro letáky a jiné papírové propagační materiály
+ možnost využít 5+ emailových účtů
+ kontaktovat podporu lze přes telefon, kontaktní formulář, Facebook Messenger nebo e-mail

Byznysweb Logo

ByznysWeb.cz

S ByznysWeb.cz si vytvoříte profesionální e-shop velice jednoduše a rychle. Nemusíte být ani technický typ, protože v ByznysWebu vše vytvořili tak, aby to bylo maximálně intuitivní a snadné. Vytvořený e-shop je responzivní, takže se dobře zobrazuje také na mobilních zařízeních, což je v současné době více než potřeba. ByznysWeb.cz nabízí také automatizované napojení na různé platební brány, dopravce, účetní či mailové systémy.

V nabídce jsou hned 4 balíčky, které se liší poskytnutým prostorem na disku, množstvím produktů v e-shopu, počtem jazykových verzí či počtem modulů a dalšími parametry. Všechny balíčky mají neomezený počet podstránek na webu a také měsíční přenos dat (FUP), u všech balíčků jsou také samozřejmostí automatické denní zálohy, podpora pro srovnávače zboží, grafické šablony, Cloud webhosting (s dostupností nad 99,9%), šifrovaný přenos dat (SSL certifikát) či možnost přidání fotogalerie, blogu, komentářů nebo formulářů.

E-shop od ByznysWeb.cz si navíc pronajímáte, což vám pomůže výrazně ušetřit náklady. Všechny funkce a možnosti si můžete na 30 dní vyzkoušet zdarma a v případě potřeby vám bude tato lhůta dokonce prodloužena.

Recenze

Klady a zápory ByznysWeb.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ jednoduché minimalistické rozhraní administrace- někomu by mohl vadit malý výběr šablon
+ pokročilé SEO nastavení
- pozor na zpoplatněné moduly, které jsou zdarma pouze v nejvyšším tarifu
+ integrace většiny dopravců a platebních bran
- administrace není responzivní
+ nástroje pro jednoduchou úpravu vzhledu
+ úprava šablon vlastními CSS

Fastcentrik Logo

Fastcentrik.cz

E-commerce platforma Fastcentrik.cz nijak nezaostává za jinými českými krabicovými e-shopy. Z jejich vlastností nás zaujala zejména možnost zobrazení heatmapy na jednodušší analýzu toho, co zákazníky na e-shopu zajímá. Tato vlastnost rozhodně není běžná a u specializovaných nástrojů ani levná.

Jako naši čtenáři můžete získat až 30% slevu na nákup tarifů FastCentrik. Více informací a více slevových kupónů najdete v naší sekci Slevové kódy a nebo na slevynahosting.cz.

Recenze

Klady a zápory Fastcentrik.cz

Klady (+)Zápory (-)
+ výběr z 10+ moderních šablon- při napojení na dodavatele nebo účetní systémy není možné využívat multijazyčnost
+ responzivní šablony, optimalizované pro mobilní zařízení
+ lokalizace editoru a podpora i v českém jazyce
+ kontaktovat podporu lze přes telefon, TeamViewer nebo ticketovací systém Helpdesk
+ analytické nástroje (statistiky, heatmapy atd.)
+ možnost přihlášení zákazníků pomocí Moje ID
+ marketingové nástroje (blog, newslettery, sociální sítě, online chat atd.)
+ exportní feedy již v základu (Zbozi.cz, Heureka, a 10+ dalších)
+ integrovaná SMS brána
+ možnost dalších účtů pro zaměstnance a spolupracovníky
+ propojení s účetními systémy (Pohoda, Money S3 iDoklad a další)
+ import produktů a export mnoha druhů dat (produktů, objednávek atd.)
+ možnost označit rizikové zákazníky, např. kteří neuhradili objednávku
+ kvalitní a relevantní nápovědy přímo v administraci
+ bezplatné napojení na EET
+ školení a video-manuály zdarma
+ možnost napojení na dropshippingové platformy
+ jazykové mutace díky modulu Multijazyčnosti
+ možnost využít neomezený počet emailových účtů

Často kladené dotazy

E-shop je internetový obchod, který slouží zákazníkům k nakupování zboží či služeb. V e-shopu si zákazník může prohlédnout nabídku prodejce a zboží či službu si od prodejce objednat. Internetový obchod má většinou podobu katalogu, ve kterém jsou jednotlivé nabízené produkty či služby seřazeny do kategorií. Každý produkt či služba mají také vlastní stránku, na které se o nich zákazník doví další detailní informace, může si prohlédnout fotografie apod.

E-shopy jsou v Česku již delší dobu na vzestupu a nakupování přes internet je v současnosti jednou z nejoblíbenějších forem nákupu u nás. Ačkoliv se nedá říct, že pokud e-shop nemáte, nemůžete ve světě obchodu uspět, je nesporné, že právě založení internetového obchodu vám může pomoci přilákat nové zákazníky či nabízet lepší služby těm stávajícím.

Nakupování přes internet je rychlejší, zákazník si může z pohodlí domova prohlédnout veškerý sortiment najednou a získat o něm všechny důležité informace, zboží si může nechat dopravit až domů a často jsou produkty v e-shopech levnější než ty v kamenných prodejnách. Vlastní e-shop je pak ideálním řešením pro každého, kdo nemá možnost své zboží či služby nabízet v prodejně.

E-shop si můžete nechat vytvořit na míru, pronajmout si již hotový e-shop a nebo využít některé z open source řešení. Při výběru nejvhodnějšího řešení pro váš e-shop se zamyslete nad tím, kolik do něj chcete v počátku investovat – peněz, času i energie. Každý e-shop vám musí umožnit spravovat produkty, jejich kategorie i parametry, nahrávat fotografie a spravovat objednávky.

Užitečnými nástroji jsou také statistiky návštěvnosti, tvorba databáze zákazníků a umožnění nějaké formy komunikace s nimi (např. rozesílání newsletterů na e-mail apod.) a propojení e-shopu s dalšími systémy (dopravci, účetnictví…). V neposlední řadě si zjistěte, jak lze do e-shopu importovat (nahrávat) data, jaké formáty e-shop používá a jaké vy. Jestliže data odebíráte od více dodavatelů, je dobré zvolit takové řešení e-shopu, které podporuje více formátů.

Velkou výhodou je, pokud si můžete vybrané řešení vyzkoušet na krátkou dobu zdarma, abyste se ujistili, že vám plně vyhovuje.

E-shop na míru

E-shop vytvořený přímo vám na míru funguje přesně tak, jak chcete, za jeho pořízení si ale nemálo pořídíte (pokud chcete mít opravdu kvalitní e-shop, který se bude pravidelně aktualizovat a ke kterému získáte dobře fungující a dlouhotrvající podporu, nechte si e-shop vytvořit od opravdového profesionála v oboru).

Pronájem e-shopu

Pronájem e-shopu vyjde o něco levněji, což je na začátku podnikání výhodnější. Nepotřebujete, aby váš e-shop byl už od prvního spuštění dokonalý, a veškeré mouchy, na které v průběhu narazíte, se dají postupně odstraňovat. Firmy, které pronájem e-shopu nabízí, mají navíc k dispozici vlastní odborníky na technické záležitosti, grafiku i marketing a mohou vám s rozjezdem e-shopu pomoci. Výhodou také je, že pronajatý e-shop můžete začít používat ihned od jeho pořízení.

Další možností je využít služby některých firem, které pronajímají e-shop a zároveň jsou schopné vám jej upravit na míru. Získáte tak výhody obou výše zmíněných řešení e-shopu, často za výhodnější cenu než celý e-shop na míru. Ovšem vytvoření takového obchodu trvá oproti jeho pronájmu déle a na rozdíl od řešení na míru můžete e-shop upravovat jen omezeně.

Open source řešení

Třetí možností je open source řešení e-shopu, které je volně šiřitelné a zadarmo. Takový e-shop si můžete upravovat zcela podle svých představ, k tomu však potřebujete určité technické znalosti, sami si musíte zajistit také webhosting a další služby, které jsou jinde v ceně. Open source e-shopů pro Českou republiku navíc není mnoho, a tak v nich často může chybět podpora českých platebních systémů apod. K open source e-shopům nedostanete také žádnou podporu a všechny problémy budete muset řešit sami. Nulové pořizovací náklady tak mohou výrazně narůst.

Základem je mít v e-shopu zboží či služby, které nabízíte. Stejně důležité ale je zajistit, aby si zákazník mohl zboží co možná nejpohodlněji objednat a aby se k němu co možná nejpohodlněji a také nejrychleji dostalo.

V České republice je k dispozici mnoho dopravců či kurýrů. Vybírejte takové, kteří mají rozsáhlou síť poboček a kteří nabízejí také dopravu zboží na určenou adresu. Zajímejte se dále o to, jaké služby dopravci nabízí, zda zákazníka informují o doručení například pomocí SMS, zda umožňují online sledování objednávky apod. Máte-li k dispozici vlastní prodejnu, umožněte zákazníkům osobní odběr zboží přímo u vás. Zákazník ušetří náklady na dopravu a mnohdy pro něj může být tento způsob pohodlnější či rychlejší. Osobní odběr mohou zákazníci provádět také na odběrných místech služeb jako jsou Zásilkovna či Uloženka, zvažte proto i jejich využití. Nabídněte zákazníkovi alespoň jednoho dopravce a jednu možnost vyzvednout si zboží osobně. Více dopravců není vždy lépe. Zákazník má sice široký výběr, ale dopravci, pokud budete jejich služeb hojně využívat, vám nabídnou lepší podmínky, a je tedy pro vás lepší zaměřit se jen na několik málo dopravců.

Co se platby týče, měli byste zákazníkům nabídnout alespoň ty základní možnosti: nákup převodem na účet, přes platební bránu, platbu kartou online a dobírku. Některé platby mohou být provedeny téměř okamžitě, takže zákazník nebude muset čekat na odeslání zboží, zatímco jiní zákazníci dávají přednost platbě až při převzetí zboží.

Nezapomeňte, že i když obchodujete přes internet, jedná se o formu podnikání, a musíte tedy zvážit, zda budete podnikat s živnostenským oprávněním, založíte společnost s ručením omezeným (případně koupíte již existující společnost) a nebo akciovou společnost. A nezapomeňte se také informovat, zda se budete muset registrovat k DPH či zda se vám nevyplatí se k DPH registrovat dobrovolně.

Při provozování e-shopu musíte mít také vyřešené veškeré právní vztahy s kupujícím. Dodržování zákonů a pravidel chrání vás, vaše zákazníky a zvyšuje také důvěryhodnost vašeho e-shopu. Nejlepším řešením je využít služeb právníka, který se na potřebnou legislativu specializuje a má s internetovým obchodováním zkušenosti. Za jeho pomoc si sice připlatíte, určitě je to ale méně, než byste zaplatili na případných pokutách a sankcích. V potaz je totiž nutné brát nejen české zákony, ale také nařízení EU, ve kterých se laik snadno ztratí. Zajímat vás musí především informační povinnost prodávajícího, obchodní podmínky, ochrana osobních údajů, podmínky vrácení zboží a podmínky reklamace. Všechny tyto informace musí na vašem e-shopu být.

Jediná správná odpověď na tuto otázku neexistuje, máte ale několik možností, které vám pomohou vytvořit e-shop, jaký si zákazníci zamilují. Nejdříve si proveďte analýzu svých potenciálních zákazníků, poctivě se zamyslete, v čem je váš e-shop silný a v čem naopak pokulhává, promyslete si, jaké možnosti růstu máte do budoucna a co může vaše podnikání ohrozit.

Sledujte konkurenci, dívejte se, co podle vás dělají dobře a co naopak špatně. Nikdy ale nekopírujte řešení někoho jiného, protože nikdy nevíte, proč dělá, co dělá, a nemůžete si být jistí, že u vás to bude fungovat stejně. Ptejte se také lidí ve svém okolí či využijte různá diskuzní fóra, abyste zjistili, co zákazníci potřebují a co jim třeba chybí. Než se do e-shopu pustíte, ujasněte si, kdo je váš zákazník a proč by měl nakupovat právě u vás. Buďte upřímní a poctiví a myslete na to, že zákazník má vždy pravdu, ať už ji opravdu má a ať už se nám to líbí sebemíň.

Váš e-shop by měl být co nejvíce uživatelsky přívětivý. Sami si ho vyzkoušejte a poproste i několik dalších lidí, zda by jej nevyzkoušelo a neřeklo vám k němu své připomínky. Každý má jiný vkus a jiné potřeby a měli byste být ochotní vyjít všem zákazníkům co nejvíce to jde vstříc tak, aby se u vás cítili dobře a aby vás doporučili i dalším lidem.

Mějte e-shop přehledný, srozumitelný, raději jednodušší než přeplácaný, poskytněte zákazníkům co nejpodrobnější informace o svých produktech či službách a nezapomeňte, že na internetu prodávají hlavně fotografie (čím více a čím hezčí tím lépe). Nabídněte zákazníkům kvalitní služby a především zákaznickou poradnu, buďte jim k dispozici a komunikujte s nimi. Přizpůsobte e-shop pro prohlížení v prohlížeči i na tabletu či mobilním telefonu, nezaplňujte e-shop zbytečnými informacemi a nesnažte se mít zde za každou cenu sekce s blogem, novinkami, aktualitami apod., pokud víte, že sem nebudete pravidelně nic přidávat.

Závěr

Platforem pro tvorbu e-shopů je mnoho a výběr z nich není lehký. Navíc výsledek může podstatně ovlivnit jak ergonomii, tak finanční stránku vašeho podnikání případnými dodatečnými náklady. Proto doufáme, že tento přehled vám pomůže rychle najít ten nejlepší e-shop pro vaše potřeby.

Máte již nějaké zkušenosti s e-shopovými platformami, nebo tipy na ještě lepší krabicové řešení? Dejte nám je vědět do komentářů pod článkem! A hodně štěstí v podnikání!

3.7/5 - (12 votes)

WooCommerce pluginy pro české a slovenské prostředí

Podobné příspěvky

15 Komentářů

    1. SimpleShop jsme do článku doplnili, jelikož je to vskutku velice zajímavý nástroj a alternativa klasickým e-shopům. Ještě jednou děkujeme za tenhle supr tip.

  1. Dobrý den,

    chybí mi tady zmínka o upgates a jeho recenze s plusy a mínusy. Má super recenze na vybrat eshop.cz a 5nej a tady bohužel není vůbec, což je škoda. Čím více zdrojů srovnání tím lépe. Osobně upgates používám a tak by mě zajímal také pohled vaší redakce.

    1. Dobrý den, děkujeme za tip. I dle našeho názoru vypadá UPgates na velice kvalitní platformu a proto jsme ho do našeho seznamu doplnili. Budeme rádi, když se podělíte o vaše zkušenosti, jakožto dlouhodobějšího uživatele.

  2. Dobrý den, docela mi chybí v seznamu woo commerce, který je hodně pozitivně hodnocen na jiných webech.

    1. Dobrý deň, WooCommerce samozrejme poznám a viem, že to je jedno z najpoužívanejších eshop riešení ak nie aj úplne najpoužívanejšie. Ale eshop platformy uvedené v článku sú krabicové (platené) riešenia, kde základný eshop máte prístupný do pár minút/hodín a netreba mať žiadne skúsenosti s programovaním alebo iné extra znalosti, nemusíte riešiť údržbu a pod. WooCommerce, OpenCart, PrestaShop, Magento a im podobné sú tiež veľmi dobré platformy, ale ide o open source riešenia, sú väčšinou bezplatné (až na niektoré pluginy/rozšírenia) a príprava eshopu zaberie podstatne viac času a chce to aj nejaké znalosti minimálne s danou platformou. Aj správu hostingu/serveru, domény, technické problémy a podobne si musí riešiť prevádzkovateľ eshopu sám alebo si niekoho na to musí najať. Ale máme v pláne spracovať aj porovnanie open source eshop platforiem, takže dostane sa aj na WooCommerce, ale bude to asi v samostatnom článku.

    1. Dobrý deň, Webgarden pre eshopy sme zatiaľ netestovali, ale máme v pláne zoznam priebežne dopĺňať a aktualizovať, takže príde aj na nich. Akurát som si neni istý, či zrovna cena služby je ten najdôležitejší parameter. Prevádzka úspešného eshopu je náročná a komplexná činnosť. Myslím si, že majiteľ potrebuje hlavne, aby všetko fungovalo ako má a platforma sa priebežne vyvíjala a reflektovala aktuálne trendy(technológie) a poskytovala napojenie na služby, ktoré jemu a jeho zákazníkom uľahčia prácu s eshopom (skladový systém, platobné brány, poštovné služby ako Balíkobot, martketingové služby a pod.). Rozumiem, že začínajúci eshopár rieši často hlavne cenu, ale pokiaľ rozbehne eshop na nevhodnej platforme migrácia už zabehnutého eshopu na spoľahlivejšiu platformu býva často veľmi bolestivá (výpadky, straty pozícií v SERPe a pod.). Týmto nenarážam konkrétne na Webgarden, ale tak obecne, že by som sa pri výbere pozeral najskôr na iné parametre ako je cena. Tým, ale nechcem povedať, že aj tá nie je dôležitá…

    1. Dobrý deň, tých eshop platforiem, ktoré tu ešte nemáme spomenuté bude určite viacej. V každom prípade ďakujeme za upozornenie, budeme na to myslieť pri najbližšej aktualizácii článku.

    1. Dobrý deň,

      máte pravdu, že táto platforma zatiaľ v článku chýba. Doplníme. Ale s tými plaftormami to nie je také jednoznačné každý e-shop má iné požiadavky na platformu, dosť záleží aký sortiment predávate, aké máte procesy, či riešite aj nejakých subdodávateľov napr. cez XML importy, cenové hladiny, multijazyčnosť, multistore, multimenovosť a pod. Tých parametrov je mnoho a nie každá platforma vždy všetky tieto požiadavky spĺňa, takže preto treba dobre vyberať. Lebo zmena je väčšinou bolestná a drahá.

  3. Osobně můžu asi doporučit https://www.nody.cz/

    Designově i funkčně podobné shoptetu, ale cenově to vychází často mnohem lépe. Podpora odepisuje i pozdě večer a je schopna řešit připadné problémy na míru.

    Myslím si, že do budoucna by se mohlo jednat o opravdu dobré řešení pro ty, kterým nevyhovuje politika shoptetu, kdy i za malou kravinu je tam příplatek 200 měsíčně.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..